سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
خراسان شمالی

حوزه/ فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی، راه کربلا و خدمت به دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را، انتخاب کردند و در این روزهای باقی مانده تا اربعین سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا، بر آن کاروان ماندگار عرض ارادت می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی، راه کربلا و خدمت به دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را، انتخاب کردند و در این روزهای باقی مانده تا اربعین سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا، بر آن کاروان ماندگار عرض ارادت می کنند.

برپایی موکب های خدمت رسانی در نقاط مختلف مسیر حرکت زائرین عتبات عالیات از جمله حرکت های ارزنده و ارزشمند اهالی مسجد است که از ۱۵ روز مانده به ایام اربعین، این موکب ها در نقاط مختلف مرزی و در شهرهای نجف و کربلا برپا شده و تا ۵ روز پس از ایام اربعین حسینی در مکان های مستقر خود به خدمت رسانی ادامه خواهند داد.

اسکان و پذیرایی از زائران؛ از پخت نان و آماده سازی صبحانه و طبخ نهار و شام و میزبانی از کاروان های پیاده در وعده های مختلف غذایی، تا راه اندازی ایستگاه های درمانی و درمانگاه های سیار در موکب ها و اجرای برنامه های فرهنگی و محافل انس با قرآن و ایستگاه های یادواره شهدا از دیگر برنامه های فرهنگی می توان نام برد.

یکی از ویژگی این خدمات و خادمین موکب ها، نوجوانان و جوانان؛ دانش آموزان و دانشجویان دهه هشتادی هستند که با شوق زاید الوصفی در کسوت خادم الشهدا و خادم الحسین با "لبیک یا حسین" از مساجد راهی موکب ها شدند و در مناطق مختلف مرزی از جمله در موکب شهدای خراسان شمالی در منطقه یادمان عملیات و شهدای مرصاد، در کربلا و نجف پذیرای زوار شهدا و کاروان های عازم کربلای معلی شدند.

موکب های «اصحاب خراسانی» و «قمر بنی هاشم(ع)» و «آرمان حسین» در کربلا و موکب «باب الرضا(ع)» در نجف از جمله این قرارگاه هاست که هم اکنون برپا شده و نیز برپا می شود و روزهای متمادی خادمان آن در تلاش هستند که راه رسیدن به اربعین حسین بن علی(ع) را برای دلباختگان آل طه هموار کنند.

دیگر فعالان کانون های مساجد از جمله کانون امام هادی علیه السلام بجنورد از محلات کم برخوردار نیز با حمایت و مشارکت خیران و نهادهایی همچون ستاد فرمان امام، گروهی از نوجوانان و جوانان زائر اولی را در قالب گروهی ۷۰ نفره را راهی سرزمین شهیدان و مشایه حسین(ع) کردند.

موکب های پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی و پیاده روی جاماندگان از جمله موکب کانون شهدای شهرک ولی عصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل(ع) شیروان ویژه ایام اربعین هم اکنون در تدارک برگزاری و میزبانی از سوگواران کاروان آل الله هستند.

تدارک برنامه های عزاداری و نشست های آموزشی و بصیرت افزایی و قرآنی و نیز اجرای سرودهای میدانی از دیگر اقدامات کانون ها در ایام اربعین حسینی برای معرفی این ایام ویژه و ارزش های ناب کربلا می توان نام برد و بر صفحه دلدادگی های عشاق حسین(ع) ثبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha